تبلیغات
قراجه فیض الله - افطار کردن با این خوراکی جلوی پرخوری را می گیرد

افطار کردن با این خوراکی جلوی پرخوری را می گیرد

دوشنبه 16 تیر 1393 07:31 ق.ظنویسنده : محمد شیخ زاده

 
 
 
بهتر است روزه داران از خرما یا كشمش برای آغاز افطار استفاده كنند، زیرا این دو سبب كنترل اشتها می شوند و از پر خوری به هنگام افطار ممانعت می كند. علاوه بر آن مصرف خرما در ماه مبارك رمضان در تنظیم قند خون بسیار مفید اســـت، لــذا تـــوصیه می شود كه در وعده افطار حتی المقدور 5-3 عدد خرما مصرف شود و از مصرف بیش از حد خرما نیز مانند سایر شیرینی ها پرهیز شود.

 

سعی نکنید حذف وعده ناهار را در زمان افطار جبران کنید زیرا عوارض پرخوری در روزه داری دو چندان بوده و موجب سنگینی، احساس کلافگی، خواب آلودگی و گاهی سوءهاضمه می شود.

 

از پُرخوری در هنگام افطار خودداری نمایید و روزه ی خود را با خرما و نوشیدنی هایی مثل شیر با آب جوش ولرم باز کنید. بعد از نماز مغرب یک وعده غذایی سبک (مثلا کمی سوپ) و در نهایت نیز یک شام سبک و مقوی بخورید. در خوردن شام نیز زیاده روی نکنید و بین افطار تا شام مایعات کافی بنوشید. توصیه می شود تا قبل از خواب، 5 تا 6 لیوان مایعات بنوشید.

 

به جای مصرف انواع شیرینی ها مثل زولبیا و بامیه كه فقط حاوی انرژی و فاقد مواد مغذی (ویتامین ها و مواد معدنی) هستند، از مواد غذایی طبیعی شیرین مثل خرما، كشمش و انواع میوه درحد متعادل استفاده شود. افراط در مصرف انواع شیرینی به هنگام افطار چاقی و اضافه وزن را به دنبال خواهد داشت.

 

مصرف آب زیاد به هنگام صرف افطار سبب اختلال در هضم مواد غذایی می شود، بعد از صرف سحری نیز بســـیاری از افراد  از ترس تشنــــگی در طول روز به مقدار فراوان آب می نوشند كه عادت صحیح غذایی نیست.


آخرین ویرایش: دوشنبه 16 تیر 1393 07:33 ق.ظ

 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر